fbpx
Inulina – dlaczego zachwyca?
Czym dodatkowo wzmocnić odporność rodziców i dziecka ?
Co możesz przygotować do pracy/szkoły i traktować jako zdrowy zamiennik słodyczy czy przekąsek? Pyszny, szybki, na wiele dni?
.

Zapraszam do kontaktu
KONTAKT

Nasza odporność zaczyna się w jelitach, a jednym ze sposobów wzmacniania odporności są prebiotyki, nie myl z probiotykami, które są konkretnymi szczepami bakterii lub grzybów w przypadku których badania pokazują określony efekt zdrowotny.
.
.
Prebiotyki to mówiąc prosto pokarm dla probiotyków.
Poznaj dziś jeden z nich. INULINA,  to rodzaj błonnika pokarmowego, który wyglądem przypomina cukier puder, w smaku słodki, nieco lepki.
.
Co ją wyróżnia?
✅jest niskokaloryczna bo 1 g to tylko 1,5 kcal
✅ma niski indeks glikemiczny, korzystny przy otyłości, IO, cukrzycy itp.
✅wpływa na absorpcję minerałów z pokarmów
✅stanowi pożywkę dla dobroczynnych bakterii jelitowych
✅przyśpiesza perystaltykę jelit
✅hamuje uczucie głodu
✅ma działanie przeciwnowotworowe
✅i najcudowniejsze…stymuluje w jelicie grubym aktywność i wzrost bakterii probiotycznych!!!
Jednak maksymalna dawka dla dzieci to ok. 5-8 g. Większe dawki mogą powodować bóle brzucha, wzdęcia, gazy, biegunki. Więc nie szalejemy!
Inulinę znajdziesz dodatkowo w czosnku, cebuli , schłodzonych ziemniakach, porze, szparagach, zielonych bananach oraz w największej ilości w topinamburze i cykorii ( korzenie).
.
.
Inulinę (prebiotyk)  bierzemy na ok 30 min-1 h przed probiotykami. Do owsianki, do posypania itp.
Poznaj pyszny przepis na ciastka z wykorzystaniem prebiotyku.
.
.
Ekspresowe MUESLI CIASTKA Z INULINĄ
.
Składniki:
płatki owsiane górskie – 2 szklanki
cynamon – 2 łyżeczki
migdały w płatkach – 0,5 szklanki
kardamon, przyprawa – 0,5 łyżeczki
morwa biała suszona ( * gdzie kupić?) – 3/4 szklanki. Dzieci to kochają! To świetna przekąska do szkoły
morele ( najlepiej niesiarkowane**) – 13 szt.
ekstrakt waniliowy – kilka kropli
jajka – 2 szt.
jabłko – 2 małe sztuki
sok z cytryny ( opcjonalnie) – 2 łyżki
inulina ( gdzie kupić ?***) – 3 łyżeczki
Wymieszaj płatki z cynamonem i kardamonem, inuliną migdałami, morwą i pokrojonymi w kostkę morelami. Dodaj składniki mokre (olejek, jajka, jabłka starte ze skórką na grubych oczkach, sok z cytryny). Uformuj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia duży prostokąt o grubości ok 1,5 cm. Wyrównaj. Piecz ok 35 min. w 175 st. C. Po ostygnięciu pokrój na prostokąty 8×4 ( 12 szt. ).
.
.
*Morwa-  sklep zielarsko-medyczny, sklep ze zdrową żywnością, internetowy sklep Bee.pl, Rossmann, Kaufland
**Morele niesiarkowane – sklep zielarsko-medyczny, sklep bee.pl, Rossmann
***Inulina z korzenia cykorii – sklep zielarsko-medyczny,  sklep bee.pl
.
.
Więcej propozycji dostaniecie w moim ebooku. Piszcie!

Dodaj komentarz